ubrazeg

Wybierz panel

Technikum akademickie
Szkoła posiada status Technikum akademickiego trzech uczelni:

ubrazeg
Srebrna Szkoła 2023
VIII wymiana polsko - niemiecka

W dniach 29.09-05.10.2019 odbyła się po raz ósmy wymiana polsko - niemiecka zorganizowana przez panią Romanę Barylak i panią Agnieszkę Karlak. Po raz kolejny partnerem "Tygla" zostało Kronberg-Gymnasium w Aschaffenburgu. Nasza podróż zaczęła się w niedzielę, kiedy wylecieliśmy z lotniska w Krakowie do Frankfurtu. Na lotnisku przywitał nas nauczyciel niemieckiej grupy - pan Thorsten Schaeben, z którym przejechaliśmy koleją do Aschaffenburga. Na dworcu zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci przez niemieckich uczniów i ich rodziny. Podczas pobytu udało nam się zobaczyć miasto gospodarzy wymiany - Aschaffenburg, wspólnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych w szkole, udać się na spacer po mieście, a także integrować się poprzez grę w bilard, laserowy paintball czy urodziny jednego z naszych uczestników. Spotkaliśmy się także z panią burmistrz miasta oraz dyrektorem szkoły. Czas spędzaliśmy również poza Aschaffenburgiem - zobaczyliśmy dwa niemieckie miasta. Pierwszym z nich była Moguncja (Mainz), gdzie zobaczyliśmy katedrę, stare miasto i muzeum Jana Gutenberga. Drugie miasto to Frankfurt, w którym mogliśmy zwiedzić muzeum filmowe i podziwiać panoramę całej metropolii z wieży Main Tower. Pobyt zakończył się w piątek. Rano wyjechaliśmy pociągiem na lotnisko we Frankfurcie, skąd mieliśmy lot do Krakowa, a potem busem wróciliśmy do Rybnika. Pod koniec marca oczekujemy z niecierpliwością na naszych niemieckich przyjaciół u nas na Śląsku. Wyjazd dofinansowany był ze środków Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży z Warszawy.